Tuesday 7 May 2013

Our Home, Malaysia

 We know, no matter how, Chinese is impossible to be a Prime Minister.
And we didn't expect on it.

Most of us are expecting Anwar be the next Prime Minister.
Is he Chinese?
* If you think he is Chinese, I'm speechless.

We just need a clean and safe country.
Here is our home, Malaysia.

Honestly, I love Malaysia and I did travel most of the states of Malaysia.
There are so many plenty of nice food and sightseeing places.

I did travel to oversea also.
No matter how good their country doing, I still miss Malaysia.

I remember my foreign friend asked me, why dun Malaysian Chinese migrate to other country?
And I answered him and said, Because here is our home.
We born here live here, everything we owned here.
Friendship, Memories, Relationship and more.

We just want a better Malaysia.
A country which can still make us feel home.
If we really racism, why we still here?
We can get a better life outside, why we need to feel disappointed to our country? 
Ask yourself, is HE doing good during this 5 years?
Keep your answer and think of it.
Whose fault should blame on?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

我们要的不多,只是一个干净公平的选举
因为这样的一场大马停电,谁能输得服气?
我也相信,这已成了世界笑话

我记得韩国导游对我说过
以前韩国有10万华人,但如今只剩大概2万华人
因为韩国人很排外,他们不把华人当作自己人,所以到最后很多选择移民

他问我,听说马来西亚的华人是被欺压的,那为什么不移民呢?
当时的我只答他,也有人在移民啊,但应该不多,因为那是我们的家
我们在那里出生长大,所有的牵挂都在那里
马来西亚很好,只是政治不太好而已

我到过新加坡,中国,香港,澳门和韩国
哪怕我再喜欢那个国家,我还是一样最想念马来西亚
你说其他国家比马来西亚差吗?
不,恰恰相反
但情归此处,这是我生长22年的家
这里有我的一切

昨天大选完毕后,我到广场逛街时,居然到处都看到外劳
我的警觉心很强,特别当察觉有外劳根在后头的时候,我会立刻停下来等他离开才安心
但,我在韩国旅游的时候,走在路上也不曾这样提心吊胆过,即使语言不同,种族不同

这里,本应是我最感觉安全的地方,但为何现在连一个我只去了7天的国家都不如?

我相信,不会有人希望搬离自己的家
除非,那地方已变得家不像家


我们想要的只是,找回我们的家



No comments:

Post a Comment